15 sposobów na szybkie odchudzanie

Szybkie tempo życia, stres czy przetworzone jedzenie sprawiają, że wiele osób boryka się z nadwagą i z tego powodu stosuje diety odchudzające. Warto pamiętać, że zdrowe odżywianie to nie jest chwilowy kaprys, ale styl życia, który należy prowadzić, aby utrzymać swoją zdrowie w ryzach i zachować szczupłą figurę. Zastanawiasz się co zrobić, żeby zmienić swoje podejście do żywienia i zrzucić zbędne kilogramy? Szukasz wskazówek, które pomogą Ci stworzyć sensowny plan żywieniowy i nie tylko. Poznaj sposoby na odchudzanie i postaw pierwszy krok na zdrowej ścieżce życia.

Sposoby na odchudzanie

1. Pij dużo wody. Dbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu

Człowiek składa się w około 60% z wody, a za jej pomocą odbywa się wiele procesów fizjologicznych. Wpływa ona na metabolizm i spalanie tłuszczy oraz na poczucie sytości, dlatego stanowi skuteczny sposób na szybkie odchudzanie. Dzienne zapotrzebowanie na wodę oscyluje w okolicach 2 litrów i w ramach tego limitu można pić też herbaty oraz napary ziołowe. Jeżeli smak wody nie zaspokaja Twoich kubków smakowych, to zawsze możesz dodać sobie do niego plasterek cytryny czy imbiru. Taki napój nie tylko dostarczy Ci wyraźnego smaku, lecz także przyśpieszy metabolizm i usprawni oczyszczanie organizmu z toksyn. W przypadku diet odchudzających bardzo często stosuje się też herbatę zieloną, która odznacza się działaniem wspierającym trawienie.

2. Unikaj gazowanych napojów słodzonych

Spożywanie napojów słodzonych to ruch niweczący skuteczne odchudzanie. Podnoszą one bardzo szybko poziom cukru we krwi, którego równie gwałtowny spadek wpływa negatywnie na poziom energii i produktywność. Nadmiar cukru przekłada się na niewystarczającą jakość snu oraz przyczynia się do wzrostu masy ciała. Dlatego jeżeli chcesz zrzucić kilka kilogramów, to niezbędnym krokiem w tym kierunku będzie wyeliminowanie wszystkich gazowanych płynów i zastąpienie ich dużą ilością wody.

3. Zamień przetworzone chipsy i ciastka na zdrowsze przekąski

Często w ciągu dnia nachodzi Cię ochota, żeby zjeść coś smacznego? Zapewne w takiej sytuacji najczęściej sięgasz się po niezdrowe przekąski, ponieważ są one najszybciej dostępne no i przede wszystkim bardzo smaczne. Gdy raz na jakiś czas pozwolisz sobie na taką przyjemność, to nie stanie się nic złego. Jednak nieustanne podjadanie chipsów, ciasteczek czy czekolad mleczny to gwóźdź do trumny dla Twojej diety i zdrowia. Dlatego lepiej przygotuj sobie do pracy pokrojone marchewki i ogórki z hummusem albo, dla smakoszy słodkiego smaku, owoce z orzechami.

4. Ogranicz alkohol – szczególnie piwo

Alkohol może wpływać niekorzystnie na odchudzanie. Jest to produkt rekreacyjny o bardzo dużej ilości kalorii, który pobudza apetyt i spowalnia metabolizm. Jednak nie wszystkie alkohole odznaczają się niweczący działaniem na Twoją dietę. Piwo i słodkie drinki to produkty, których należy się wystrzegać. Jednak jeżeli sporadycznie wypijesz lampkę czerwonego wina do kolacji, to nie musisz się martwić o niepowodzenie w procesie chudnięcia.

5. Ogranicz spożycie cukru

Nikomu nie trzeba mówić, że biały cukier nie jest produktem zdrowym, ani już na pewno wpływającym korzystnie na odchudzanie. Jego regularne i nadmierne spożycie powoduje przyrost masy ciała oraz problemy zdrowotne, takie jak nadciśnienie czy zaburzenia gospodarki cukrowo-insulinowej. Dlatego należy się go wystrzegać w przypadku każdej diety i najlepiej stosować zdrowszy odpowiednik, np. erytrytol czy ksylitol.

6. Nie przejadaj się

Liczenie kalorii czy kończenie posiłku w momencie, kiedy czujemy, że jeszcze mamy miejsce w żołądku to sprawdzone sposoby na nie przejadanie się. Dlatego najlepiej planuj swoje posiłki lub jeżeli masz taką możliwość, zasięgnij rady u dietetyka.

7. Jedz dużo warzyw

Warzywa to produkty niezbędne do utrzymania smukłej sylwetki i zdrowia. Są one bogate w składniki odżywcze – takie jak witaminy, minerały i błonnik – które wpływają korzystnie na pracę układu trawiennego i przyspieszają metabolizm. Dobry sposób na szybkie odchudzanie to jedzenie ich w surowej formie do każdego wytrawnego dania. Błonnik w nich zawarty zwiększy poczucie sytości, dzięki czemu nie będziesz jeść nadmiarowych porcji czy podjadać między posiłkami.

8. Jedz dużo owoców

Owoce zawierają bogactwo składników odżywczych wykazujących się działaniem korzystnym na odchudzanie. Produkty, takie jak papaja czy grejpfrut mają właściwości, które wspomagają spalanie tłuszczu i zwiększają uczucie sytości. Jednak warto zwracać uwagę na ich kaloryczność czy indeks glikemiczny i w większych ilościach wybierać produkty, w przypadku których wskaźniki te nie są nadmiernie wysokie. Dlatego też najlepiej spożywaj owoce w wersji mniej dojrzałej i wraz ze skórką (np. w przypadku jabłek czy kiwi), a Twoja waga szybko spadnie.

9. Przeprowadzaj cyklicznie detoksy sokowe

Warzywa i owoce to produkty, bez których nie przeprowadzisz skutecznie żadnej diety. Jeśli czujesz, że Twój metabolizm się spowolnił i chcesz w szybki sposób wspomóc pracę układu trawiennego, to detoks sokowy jest rozwiązanie w sam raz dla Ciebie. Płynne warzywa i owoce spożywane w określony sposób przez kilka dni dostarczą Ci bogactwa witamin i minerałów, co sprawi, że kondycja Twojej skóry i włosy ulegnie poprawie. Natomiast moc antyoksydantów zawartych w sokach wzmocni Twoją odporność i doda Ci energii. Przede wszystkim dieta sokowa zapewni Ci szybkie odchudzanie, dzięki czemu od samego początku odczujesz zauważalne efekty i naładujesz się motywacją do dalszego działania. Warto stosować ją kilka razy do roku, aby dać swojemu organizmowi odpocząć i zregenerować.

10. Unikaj dużych ilości tłuszczy i olejów, w szczególności tych rafinowanych

Frytki, burgery czy sajgonki smażone we fryturze to produkty, które należy ograniczyć do minimum w przypadku, gdy chcemy, aby odchudzanie było efektywne. Nie oznacza to jednak, że powinno się wyeliminować wszystkie tłuszcze z diety. Jedzenie zdrowych tłuszczy, takich jak oliwa z oliwek czy awokado jest bardzo ważne dla pracy mózgu i energii. W nadmiarze one również sprzyjają tyciu, jednak w umiarkowanych ilościach są niezbędne dla prawidłowej pracy organizmu.

11. Jedz o regularnych porach

Efektywne odchudzanie zapewnić może sumienność i regularność w zakresie spożywania pokarmów o stałych porach. Jeżeli będziesz dbać o ten aspekt diety, to zmniejszysz swoją pokusę do podjadania między posiłkami. Sprawdzone sposoby na sensowne rozłożenie posiłków w ciągu dnia to stosowanie się do wytycznych określonej diety albo zamawianie cateringu z jedzeniem.

Inne sposoby na odchudzanie

12. Rytm dobowy i regularny sen

Nie tylko odpowiednia dieta ma wpływ na odchudzanie, równie ważne jest to, na ile dajemy swojemu organizmowi i żołądkowi odpocząć. Nieprzespana noc negatywnie wpływa na hormon sytości, sprawiając, że w ciągu dnia więcej podjadamy słodkich rzeczy. Dodatkowo nieodpowiedni sen działania destabilizująco na gospodarkę insulinową i na dłuższą metę przyczynia się do spowolnienia metabolizmu. Dlatego ważne jest, żeby chodzić spać przed 24 i poświęcać na sen przynajmniej 7 h dziennie.

13. Aktywność fizyczna

Poranne bieganie, jazda rowerem do pracy czy długie spacery to sprawdzone sposoby na utrzymanie ciała w zdrowiu. Ruch wpływa na pobudzanie metabolizm i spalanie tłuszczu, więc jest on niezbędny elementem odchudzania. Ważne jest, żeby wybrać aktywność fizyczną, której wykonywanie będzie sprawiać Ci przyjemność, bo tylko wtedy rzeczywiście oddasz się regularnym treningom.

14. Nastawienie psychiczne

Szybkie odchudzanie to proces pożądany przez wszystkie osoby borykające się z nadmiarowymi kilogramami. Jednak, aby było to możliwe do osiągnięcia, to potrzebny jest odpowiedni mindset. Wywieranie na siebie zbyt dużej presji zazwyczaj przynosi odwrotne efekty. Nie obwiniaj się, gdy nie zawsze będziesz trzymać się określonej diety, ponieważ każdemu się to czasem zdarza.

15. Zmiana stylu życia

Styl życia stanowi sumę wszystkich wyżej opisanych elementów. Samo ograniczenie cukru czy alkoholu w diecie nie wystarczy, żeby utrzymać zdrowie i smukłą sylwetkę. Dlatego pamiętaj nie tylko o zbilansowanej diecie, lecz także aktywności fizycznej, wysypianiu się i pozytywnym nastawieniu.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie

Popularne