Co jeść na kolację?

Co jeść na kolację, żeby schudnąć? Dieta to jeden z najważniejszych, obok ćwiczeń i regeneracji elementów, który wpływa na poprawę metabolizmu, samopoczucia, zdrowia, jak i bezpiecznego, nieszkodliwego zrzucania zbędnych kilogramów. Wiele osób jest utwierdzonych w przekonaniu, że rezygnacja z kolacji jest najlepszym sposobem na utratę zbędnej tkanki tłuszczowej i uzyskanie wymarzonej sylwetki. Niestety takie podejście często skutkuje brakiem silnej woli, które z kolei kończy się podjadaniem i brakiem efektywności prowadzonych działań odchudzających. Co jeść na kolację, żeby schudnąć, nie przytyć po zakończonej diecie i zobaczyć wymierne efekty bez konieczności rezygnacji z wieczornego posiłku?

Zdrowo i lekkostrawnie, czyli co jeść na kolację?

Co jeść na kolację na diecie? U wielu osób wieczorową porą pojawia się chęć podjadania, dlatego ostatni posiłek powinien zawierać odpowiednią porcję białka. Produkty z dużą zawartością tego składnika odżywczego hamują apetyt, zapewniają uczucie sytości. W tym celu należy sięgnąć po wędliny, ryby, chude mięso i mleczne wyroby. To właśnie tego typu artykuły spożywcze powinny dominować na talerzu. Aby jednak nie doprowadzić do rutyny, jako dodatek do kolacji można potraktować kromkę razowego pieczywa, czy gruboziarnistej kaszy. Bardzo dobrze spisuje się również pieczywo z pestkami dyni, makiem, słonecznikiem, czy czarnuszką. Są nie tylko zdrowe, ale i dobrze działają na trawienie. W diecie na redukcję nie może zabraknąć również gotowanych i surowych warzyw. Można je łączyć z chudym mięsem bądź serwować w formie sałatek. Skropione kilkoma kroplami oliwy, czy oleju tłoczonego na zimno nabiorą wyjątkowego smaku, pozostaną zdrowe, lekkostrawne, zapewnią organizmowi porcję cennych składników odżywczych, zmniejszą ochotę na podjadanie i nie wpłyną negatywnie na proces odchudzania.

Co jeść na noc, żeby schudnąć?

Co jeść na kolację, szczególnie późną porą, gdy przykładowo wracasz z pracy? Wiele osób w tym momencie pomija ten posiłek, co niestety nie okazuje się korzystne dla spadku masy ciała. Nie jest tajemnicą, że późnym wieczorem metabolizm spowalnia, dlatego sięgając po kolację o tej porze, warto wyeliminować cukry proste, jak słodycze, owoce, słodzone napoje, napoje gazowane. Warto również zrezygnować z białego pieczywa, ponieważ tak jak już wcześniej wspomniane artykuły spożywcze może powodować nagły wzrost indeksu glikemicznego i szybki spadek - przekłada się to na uczucie głodu i chęć dalszego podjadania. Bezwzględnie należy zrezygnować również z potraw smażonych - są ciężkostrawne, a ilość zawartych w nich kalorii i poziom przetworzenia może przyczynić się do jeszcze większego spowolnienia metabolizmu i mniejszego spadku wagi.

Dla większego komfortu warto wyeliminować z wieczornej diety rośliny strączkowe, jak groch, fasola, czy brukselki, które powodują wzdęcia i powodują dyskomfort w czasie snu. Brak odpowiedniego, ośmiogodzinnego odpoczynku nie sprzyja metabolizmowi, regeneracji i utrzymaniu prawidłowego poziomu hormonów niezbędnych do systematycznej utraty wagi.

Deficyt kaloryczny i godzina spożywania kolacji

Bardzo często zdarza się, że kolacja jest obfitym, niewspółmiernie dużym posiłkiem, w porównaniu do śniadania, czy obiadu. Chcąc zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej, należy pamiętać o tym, iż kolacja powinna być nie tylko lekkostrawna, ale i kalorycznie nie powinna odbiegać od pozostałych posiłków. Wieczór to czas, kiedy aktywność ludzkiego organizmu ulega znacznemu obniżeniu. Tyczy się to również metabolizmu, który spowalnia, a to z kolei przekłada się na magazynowanie nadmiaru kalorii w postaci tkanki tłuszczowej.

Co jeść na noc, żeby schudnąć i o jakiej godzinie można zdecydować się na ostatni posiłek? Z pewnością konieczna jest rezygnacja z produktów słodzonych, a ostatni posiłek należy spożyć nie później, niż trzy godziny przed pójściem spać. Cukier może bowiem powodować wzrost poziomu produkcji insuliny we krwi, przez co zasypianie może być kłopotliwe. Nie ma zatem wymogu, iż kolacja powinna być zjedzona przed 18:00. Wystarczy, że między posiłkiem a snem zostanie zachowana trzygodzinna przerwa.

Pomijanie posiłków - dlaczego się tego nie zaleca?

Wiele osób, szczególnie wśród tych, które późno wracają z pracy, jest przekonanych, że lepiej ominąć ostatni posiłek i położyć się spać bez kolacji. W ten sposób organizm otrzymuje sygnał, że codzienna rutyna uległa przerwaniu i konieczne jest magazynowanie tłuszczu w postaci oponki na brzuchu, czy w innym newralgicznym miejscu. Co jeść na kolację, aby nie obciążyć układu trawiennego i wciąż zapewnić organizmowi źródło energii? Warto sięgnąć po jogurt naturalny, czy niewielką porcję gotowanych warzyw. Dobrze sprawdzi się również szklanka ciepłego mleka.

Pomysły na smaczną kolację

Co jeść na noc, by czuć się zdrowo, lekko i nie tyć? Jednym z najczęściej wybieranych pomysłów na pyszną i lekkostrawną kolację są sałatki. Można przygotować je z wyprzedzeniem, przechowywać w lodówce i sięgnąć po nie wieczorem, nawet w późnych godzinach po powrocie do domu. Ważne, by ich bazę stanowiły surowe lub gotowane warzywa. Dla smaku i zróżnicowania jadłospisu sałatkę można serwować w towarzystwie ryby lub pieczywa.

Innym, równie szybkim w przygotowaniu i możliwym do podgrzania wieczorem posiłkiem są zupy. Ich bazę może stanowić bulion warzywny lub wywar z chudego mięsa. Serwowane na ciepło pomogą rozgrzać się w okresie jesienno- zimowym. Serwowane w postaci chłodnika idealnie sprawdzą się wiosną i latem. Zupy mogą być treściwe, w postaci kremu lub bardziej rzadkie - wedle własnego gustu i preferencji smakowych. Najważniejsze są składniki wybrane do ich przygotowania.

Co jeść na kolację, żeby schudnąć z brzucha i innych partii ciała? Dobrym i szybkim w przygotowaniu posiłkiem mogą być kanapki. Ważne, by ich bazę stanowiło pełnoziarniste pieczywo. Dodaj do nich jeden lub kilka wyżej wymienionych składników jak chude wędliny, jajko lub warzywa. Możesz również zdecydować się na biały ser jako pyszny i zdrowy zamiennik masła. Warto również pamiętać o codziennej dawce witamin, np. w postaci shotów witaminowych.

Soki warzywne mogą stanowić niezłą alternatywę dla zup, ale być równie sycące i smaczne. Nie tylko pomagają w procesie odchudzania, ale i są lekkostrawne. Do ich przyrządzenia wystarczy blender. W zależności od składu warzywa będą zmiksowane w postaci surowej lub gotowanej. Opcji jest naprawdę wiele. Na każdy dzień tygodnia możesz przygotować inny posiłek na kolację bez obaw o to, że Twoja waga stanie w miejscu. Korzystając z powyższych wskazówek, z pewnością zauważysz u siebie spadek masy ciała w zdrowy i kontrolowany sposób.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie

Popularne