DETOKSY SOKOWE TO NAJLEPSZY SPOSÓB NA BUDOWANIE ODPORNOŚCI
Sprawdź jakie promocje dla Ciebie przygotowaliśmy
Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?

Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?

Brakuje Ci motywacji? Ten artykuł jest dla Ciebie

Dla brakującym motywacji do zmian, przygotowaliśmy kilka wskazówek. O odżywianiu i zdrowej diecie pisaliśmy już wielokrotnie. Ale co z tym wysiłkiem fizycznym? Dlaczego w ogóle warto ćwiczyć? Poniżej przedstawiamy kilka argumentów, które sprawią, że bez ociągania ruszysz na siłkę!

  • Redukują stres
    Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna to świetny sposób na redukcję stresu, z którym wszyscy się zmagamy. Podczas intensywnych ćwiczeń przestajemy myśleć o swoich problemach, skupiamy się na wysiłku. Taki reset dla mózgu to świetna sprawa.
  • Poprawiają jakość snu
    Podczas treningu na siłowni, joggingu czy zajęć tanecznych tracimy dużo energii – to przyczynia się bezpośrednio do skrócenia czasu zasypiania.
  • Poprawa samopoczucia
    Wysiłek fizyczny to zwiększone wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia. Każda forma treningu wpłynie pozytywnie na zdrowie psychiczne oraz oczywiście fizyczne.
  • Lepszy wygląd
    Ćwiczenia takie jak joga, zdrowy kręgosłup czy pilatess pomogą Ci zadbać o prawidłową postawę ciała. Jeżeli będziesz trenować regularnie to utrata kilogramów, szybszy metabolizm i mniejszy % tkanki tłuszczowej przyczynią się do poprawy sylwetki!
  • Samokontrola
    Regularne treningu uczą przełamywania swoich słabości oraz samodyscypliny. Osoby aktywne są lepiej zorganizowane, mają wyższą samoocenę oraz są ogólnie bardziej zadowoleni z życia.
  • Poprawa jakości diety
    Osoby, które trenują regularnie, zwracają większą uwagę na to co jedzą i jak wygląda ich dieta. Spożywają więcej białka i pełnowartościowych posiłków aby zapewnić sobie energię przed i po treningu. Na ich talerzach dużo rzadziej pojawiają się fast foody i słodycze.

Jak ćwiczyć?

Jeżeli nie chcesz kupować karnetu na siłownię lub zwyczajnie nie masz na to czasu – bez obaw. Zacznij ćwiczyć w domu! Poniżej podrzucimy Wam kilka propozycji:

  • Przysiady, zakroki i wykroki
    To ćwiczenia angażujące mięśnie nóg, głównie czterogłowe, dwugłowe i pośladkowe. Pięknie rzeźbią nogi oraz pupę.
  • Pompki
    Angażują klatkę piersiową, ręce i plecy. Stanowią podstawę każdego treningu i można je wykonywać w wielu wersjach np. kobiece, klasyczne, na piłce, z klaskaniem.
  • Wyciskanie
    Możemy je wykonywać leżąc np. na macie lub podłodze z obciążeniem (polecamy butelki). Wyciskanie angażuje szczególnie barki.
  • Biceps
    Czyli mięsień dwugłowy ramienia, możemy ćwiczyć robiąc np. uginania ramion z obciążeniem (jw, polecamy butelki) siedząc lub stojąc. Świetnie sprawdzi się również podciąganie podchwytem.
  • Brzuch
    Tu ilość ćwiczeń jest nieograniczona. Mając matę i zwykły ciężarek (w postaci 1,5 litrowej butelki) możemy wykonywać ćwiczenia na wszystkie partię mięśni brzucha: górne, dolne i skośne. 

Pozdrawiam,
Agata
dietetyk SPORTFOOD

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść: