DETOKSY SOKOWE TO NAJLEPSZY SPOSÓB NA BUDOWANIE ODPORNOŚCI
Sprawdź jakie promocje dla Ciebie przygotowaliśmy
Wolny metabolizm – prawda czy fałsz?

Wolny metabolizm – prawda czy fałsz?

Jest to najczęstsza wymówka osób, które są na wiecznej diecie i nie mogą zgubić nadprogramowych kilogramów. Czy jest coś takiego jak spowolniony metabolizm? Owszem! Bardzo często właśnie sukces odchudzania zależy od jego tempa… Nie mówi się jednak o tym, że na metabolizm często wpływają czynniki, na które nie mamy wpływu, takie jak: wiek, płeć czy wzrost. W pewnym stopniu można jednak zwolniony metabolizm pobudzić i to w sposób naturalny i przyjemny.

Po pierwsze – białko

Dieta wysokobiałkowa to gwarancja, że podczas odchudzania nie dojdzie do katabolizmu (rozpadu) naszych mięśni. Dlaczego to takie istotne? Ponieważ im większa masa mięśniowa, tym szybszy metabolizm. Białko to najważniejszy makroskładnik. Kolejną ciekawostką jest fakt, że wysokie spożycie białka wiąże się z tak zwanym efektem termicznym pożywienia. Oznacza to, że każdy organizm zużywa dodatkową energie na trawienie tego makroskładnika. I na koniec prawdziwa perełka – podczas odchudzania białko zapewnia większe uczucie sytości i nie odczuwamy po jego spożyciu głodu.

Po drugie – przyprawy

Świetnym przykładem na dobroczynne działanie przypraw jest np. kapsaicyna (zawarta w chili), która skutecznie podnosi tempo metabolizmu. Co ciekawe – ostre, aromatyczne i rozgrzewające przyprawy mogę powodować zmniejszenie apetytu i w rezultacie, spożywanie mniejszych porcji. Zioła i przyprawy liściaste oraz korzenne mają działanie antyoksydacyjne. Zawarte w nich związki pomagają utrzymać prawidłowe stężenie glukozy we krwi, usprawniają działanie układu immunologicznego i działają przeciwzapalnie.

Po trzecie – pij!

Woda stanowi 60-70% zawartości ciała dorosłego człowieka. Chyba nie musimy pisać o tym jaka jest ważna i że należy ją pić. Warto jednak wspomnieć, że odpowiednie nawodnienie to gwarancja prawidłowego przebiegu procesów metabolicznych. Oprócz wody, napoje które mają pozytywny wpływ na tempo metabolizmu jest herbata i kawa – oczywiście bez cukru. Odpowiednie nawodnienie pomaga także w procesie odchudzania, ponieważ organizm często myli uczucie głodu z uczuciem pragnienia. Nie lubisz pić zwykłej wody? Przestaw się na zdrowe niepasteryzowane soki, które dostarczają wielu cennych witamin, minerałów oraz świetnie nawadniają.

Po czwarte – warzywa.

Warzywa powinny stanowić podstawę diety każdego z nas. Są zdrowe, niskokaloryczne, wspomagają metabolizm i zawierają błonnik. Błonnik pokarmowy ma wiele funkcji:

    • wspomaga pracę jelit,
    • zwiększa uczucie sytości po posiłkowej,
    • stanowi pożywkę dla niezbędnych bakterii bytujących w jelitach,
    • zapobiega zaparciom.

Jak zauważyliście, wspieranie tempa metabolizmy nie wymaga zbyt dużo wyrzeczeń i ciężkiej pracy. Oprócz odpowiedniego nawodnienia, dużej ilości warzyw, białka i przypraw świetnie sprawdzi się każda aktywność fizyczna oraz odpowiednia higiena snu.

Pamiętaj żeby nie zwlekać ze zmianą! Zadbaj o swoje samopoczucie oraz ciało.

Pozdrawiam,

Agata
dietetyk SPORTFOOD

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie

Popularne