Jak przygotować się do diety sokowej?

To bardzo istotna kwestia, ponieważ odpowiednie przygotowanie sprawia, żę przechodzenie diety sokowej nie stanowi wyzwania. Nasz dietetyk zaleca na kilka dni przed planowanym rozpoczęciem detoksu sokowego ograniczyć spożywanie: żywności przetworzonej, pieczywa z paczek, konserw o niewiadomym składzie i pochodzeniu, słodyczy, fast-foodów, tłustego nabiału oraz mięsa, potraw smażonych w głębokim tłuszczu, słonych przekąsek (np. chipsów), napojów gazowanych, słodzonych soków i nektarów.

Warto na tych kilka dni odstawić używki i zrezygnować z: mocnej kawy i herbaty, alkoholu, papierosów. Oprócz tak dużych ograniczeń, należy oczywiście przypilnować swojej diety.

Wskazówki przygotowania się do detoksu sokowego.

Ważne, aby dieta:

1. Obfitowała w wodę i niesłodzone napoje np. herbatę czy lekkie napary ziołowe. Nasz dietetyk zaleca przynajmniej 1,5 litra płynów w ciągu dnia.

2. W codziennym jadłospisie znalazły się świeże soki owocowe lub samodzielnie robione smoothies na bazie owoców i warzyw. Można je przygotować przy pomocy blendera lub sokowirówki w kilka minut i spożywać w ramach przekąski.

3. W diecie powinny znaleźć się bogate w probiotyki kiszonki, ponieważ ich niezwykłe właściwości sprawiają, że poprawa się praca jelit oraz trawienie.

4. W diecie nie powinno zabraknąć białka, dlatego wybieraj tylko chude białe mięso (bez skóry) np. pierś z indyka czy noga królika oraz nabiał i jajka.

5. Mleko krowie zamień na roślinne, sprawdź koniecznie czy jest fortyfikowane wapniem.

6. Zadbaj o to, aby spożywać w ciągu dnia 4-5 małych posiłków, w regularnych odstępach czasu.

7. Wprowadź do swoje diety jak najwięcej warzyw i owoców. To one zapewnią odpowiednią podaż błonnika.

8. Zrezygnuj z soli - doprawiaj swoje posiłki ziołami takimi jak: majeranek, pokrzywa, chrzan, pietruszka, kurkuma, anyż, tymianek, kminek.

9. Jako źródła węglowodanów wybieraj skrobiowe warzywa (ziemniaki) oraz gruboziarniste kasze czy ryż brązowy. Zawierają sporo błonnika i witamin z grupy B.

Oprócz powyższych punktów postaraj się zadbać o swój sen. Dzięki temu będziesz pełny energii i zregenerowany. Ile spać? Przynajmniej 7-8 godzin. Warto mieć na uwadze, że według najnowszych badań osoby, które niedosypiają łatwiej przybierają na wadze i sięgają po niezdrowe przekąski.

Pamiętaj również o aktywności fizycznej. Mówi się, że trening to recepta na wszystkie dolegliwości. Odpowiednio dobrany trening poprawi kondycję, sprawi, że organizm oczyści się z zalegających toksyn. Nie musisz od razu przebiegać maratonu. Dłuższy spacer lub delikatny jogging zdecydowanie wystarczy i poprawi Twoje samopoczucie.

Zalety soków coldpress

Nasze diety sokowe opieramy tylko na zdrowych sokach. Jak pozyskujemy nasze soki? Warto opowiedzieć o technologii COLD PRESS, czyli najzdrowszym sposobie „wyciskania” z owoców i warzyw tego co najlepsze.

Może zacznijmy od wyjaśnienia – cold press w telegraficznym skrócie to nowoczesna metoda pozyskiwania soków „na zimno”, która zyskała popularność w USA. COLD PRESS polega na rozdrabnianiu zimnym i nienagrzewającym się ostrzem (to bardzo ważne!) świeżych owoców i warzyw, a następnie przepuszczaniu ich i miażdżeniu przez specjalne prasy hydrauliczne. W czasie tego procesu dochodzi do pozyskania soku bogatego w witaminy, minerały, enzymy i przeciwutleniacze.

Cały proces odbywa się w chłodnej atmosferze – wszystko po to, aby nie doprowadzić do utleniania składników odżywczych i po to, żeby soki SPORTFOOD zachowały maksimum wartości.

Dlaczego metoda COLD-PRESS jest lepsza od tradycyjnych „domowych” metod? Metoda coldpress pozwala pozyskać sok i jednocześnie zachować wszystko co najbardziej wartościowe (nie odrzucamy pulpy), czyli witaminy, minerały, antyoksydanty czy błonnik. To najbardziej wartościowe elementy zawarte w świeżych owocach i warzywach.

Oprócz innowacyjnej metody pozyskiwania soków, składu i wartości odżywczych naszych soków nadzoruje wykwalifikowany dietetyk. Starannie dobrane receptury smakują rewelacyjnie i równocześnie dostarczają wszystkich niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych.

Soki coldpress to podstawowy składnik naszych rewelacyjnych diet sokowych. Nasze diety sokowe pozwalają oczyścić organizm, zadbać o zdrową i szczupłą sylwetkę, zredukować nadmiar wody z organizmu i spalić niechcianą i nadprogramową tkankę tłuszczową, która odkłada się na naszych boczkach.

Zdrowe odżywianie przed dietą sokową

Zarówno przed dietą sokową, jak i po jej zakończeniu, bardzo ważne jest przestrzeganie zasad zdrowego i regularnego odżywiania. Kaloryczność Twojego całodziennego menu powinna zostać zmniejszona o około 20% - to wszystko po to, aby nie doprowadzić do tzw. efektu jo-jo.

Nie wiesz jak wyliczyć swoje zapotrzebowanie na energię oraz jak bilansować ilość makroskładników w diecie? Nie martw się, z przyjemnością Ci pomożemy. W SPORTFOOD zupełnie za darmo możesz liczyć na poradę dietetyka klinicznego, który na podstawie wywiadu oraz ankiety, ustali odpowiednią kaloryczność diety dla Ciebie. Możesz skorzystać z opcji jadłospisu lub naszego nowego projektu – cateringu dietetycznego SPORTFOODBOX.pl. Możesz też zamówić catering dietetyczny bezpośrednio na naszej stronie.

SPRAWDŹ CATERING DIETETYCZNY


co po detoksie sokowym
     co po diecie sokowej