Ile posiłków dziennie jeść i co ile godzin?

Ile posiłków dziennie powinno się jeść? Co do tej kwestii nie ma tajemnic. Aby dostarczyć organizmowi odpowiednio rozłożoną w ciągu dnia ilość energii, wyeliminować uczucie głodu i chęć podjadania, konieczne jest rozplanowanie dziennie pięciu posiłków. Dietetycy są co do tego zgodni - najlepiej, aby przerwy pomiędzy poszczególnymi posiłkami wynosiły 3 - 4 godziny. Jak się jednak okazuje, pojawiają się na ten temat kolejne spekulacje i teorie mające na celu udowodnić, że mniejsza liczba posiłków również jest wystarczająca. Jak to zatem wygląda w praktyce?

Ile posiłków dziennie? Wyzwanie pięciu porcji

Ilość obowiązków w ciągu dnia sprawia, że wiele osób zapomina o regularnym jedzeniu, często nie może sobie na to pozwolić ze względu na pracę i inne pilne sprawy, którymi zaprząta sobie głowę. To jeden z powodów, dla których wprowadzenie pięciu porcji jedzenia wydaje się zadaniem niemożliwym do spełnienia. Istnieje jednak sposób na to, aby sobie z tym poradzić.

Ile posiłków dziennie stanowi element Twojej rutynowej diety? Tylko nieliczni odpowiedzą, że jest to pięć porcji. Zdecydowana większość osób trzyma się jednak planu żywieniowego składającego się z trzech posiłków - śniadania, obiadu i kolacji. Warto w takiej sytuacji odpowiedzieć sobie na pytanie: czy sięgasz po przekąski i podjadasz między tymi posiłkami? Jeśli tak, oznacza to, że możesz słodką i niezdrową przekąskę zamienić na pełnowartościowy batonik, witaminowy shot, soki, czy inny zdrowy dodatek, który niezauważenie stanie się alternatywą dla chipsów, czy innych kalorycznych i mocno przetworzonych produktów, i stanie się Twoim czwartym i piątym posiłkiem.

Co ile godzin jeść?

Boisz się, że regularne spożywanie posiłków to restrykcyjnie określone pory dnia? Zastanawiasz się, co ile godzin jeść, by wpisać plan żywieniowy w swoją rutynę, setki innych obowiązków i pracę? Obawiasz się, że opóźnienie posiłku przekreśli Twoje szanse na zdrowe odżywianie, czy zrzucenie nadmiernych kilogramów? Jeśli tak, nie musisz się o to martwić!

Zacznijmy od śniadania. Najlepiej spożyć je do dwóch godzin po przebudzeniu. Kolejny posiłek, czyli drugie śniadanie, warto zjeść w odstępie trzech lub czterech godzin. Następny posiłek, czyli obiad, także powinien mieć miejsce około trzech, czterech godzin później. Taka sama zasada dotyczy podwieczorku i kolacji. Nie jest to zatem stricte określona pora dnia, a dosyć obszerne widełki, które dostosowujesz do swoich potrzeb i wolnej chwili, jaką możesz przeznaczyć na jedzenie.

Ile posiłków dziennie jeść, jeśli wciąż nie możesz pozwolić sobie na pięć porcji? Zredukuj je do czterech lub trzech, ale zadbaj o to, by niosły one za sobą odpowiednią dawkę kaloryczną, która pokryje Twoje dzienne zapotrzebowanie na energię.

Ile jeść posiłków dziennie - indywidualne potrzeby i plany żywieniowe

Zanim przejdziesz na dietę i postanowisz zdrowo się odżywiać, zdecyduj się na wizytę u lekarza i dietetyka. Jeśli do swojego planu dnia lub tygodnia chcesz wprowadzić dodatkowo ćwiczenia, skonsultuj się w tej kwestii z trenerem. Od codziennej aktywności, trybu dnia i stylu życia zależy bowiem dzienne zapotrzebowanie na kalorie i ich prawidłowe rozłożenie w ciągu doby. Ile jeść posiłków dziennie przy siedzącym trybie życia, a ile przy sporej codziennej aktywności? Prawdopodobnie dietetyk i lekarz jednoznacznie stwierdzą, że odpowiednią liczbą posiłków będzie wspomniana już wyżej liczba pięciu porcji. Różnica będzie polegać jednak na ich wartości kalorycznej.

Ile powinno się jeść posiłków dziennie, by zrzucić nadmierne kilogramy?

Ile jeść posiłków, żeby schudnąć? Jeśli czujesz, że Twoja masa ciała przekracza normę i potrzebne są zmiany, jak i zrzucenie kilku nadmiernych kilogramów, należy zmienić swoje codzienne nawyki w kwestii diety, aktywności fizycznej i prawidłowego, zdrowego wypoczynku. Zbyt uciążliwe treningi lub drastyczna, niekontrolowana dieta bliska głodówkom nie przyniesie odpowiednich efektów i może zakończyć się efektem jo-jo. Ile razy dziennie jeść, żeby schudnąć? Może to być wspomniane już pięć posiłków, jednak największe znaczenie ma odpowiednie rozmieszczenie ilości przyjmowanych kalorii w ciągu dnia. Wszystko po to, by zapobiec wilczemu głodowi, podjadaniu i zachować deficyt kaloryczny.

Co ile jeść posiłki na diecie? Jeśli istnieje taka potrzeba, posiłki mogą być rozplanowane co 3-4 godziny. Jeśli jednak ich ilość jest większa, wtedy czas pomiędzy poszczególnymi porcjami będzie krótszy. Wszystko zależy od indywidualnych ustaleń z lekarzem i dietetykiem. Najważniejszą kwestią jest jakość przyjmowanego pokarmu, ilość spożywanych kalorii. Zadbaj o różnorodność, by nawet na diecie czuć się komfortowo i tracić nadmierne kilogramy bez katorżniczych diet i wyczerpujących treningów. Zatem co ile jeść, aby schudnąć? Często, lecz w małych porcjach.

Najważniejsze zasady zdrowej diety

Bez względu na to, czy chcesz spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, czy jedynie wprowadzić do swojego trybu dnia zdrowe nawyki żywieniowe, pamiętaj o sprawdzeniu swojego zapotrzebowania kalorycznego i jego odpowiednim rozłożeniu w ciągu dnia.

Pamiętaj o tym, by codziennie wypijać około dwóch litrów wody. Odpowiednie nawodnienie jest podstawą zdrowej diety, zapobiega migrenom, wysuszeniu skóry i złemu samopoczuciu.

Postaraj się, aby nieodłącznym elementem każdego posiłku były warzywa i owoce. W ten sposób zapewnisz sobie dawkę witamin, minerałów, antyoksydantów, mikroelementów i innych wartości odżywczych, dzięki którym będziesz mieć energię na cały dzień, a Twój układ pokarmowy będzie funkcjonował bez zarzutów.

Stawiaj w pierwszej kolejności na nieprzetworzone produkty bio, z ekologicznych upraw, do których produkcji rolnicy nie dodają chemicznych substancji, nawozów. Produkty nieekologiczne są często wielokrotnie pryskane, traktowane środkami owadobójczymi, mogą zawierać metale ciężkie i być genetycznie modyfikowane.

Zwracaj uwagę na indeks glikemiczny. Produkty o wysokim indeksie glikemicznym zapewniają uczucie sytości tylko przez chwilę, po czym pojawia się wilczy głód i chęć sięgnięcia po niezdrowe przekąski. Najlepiej postawić na posiłki przygotowywane w oparciu o pełnoziarniste produkty zbożowe, ryż i kaszę.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie

Popularne