Dieta kopenhaska - jakie efekty i przykładowy jadłospis

Dieta kopenhaska – na czym polega i ile na niej schudnę

W sieci znajdziesz dziesiątki diet i sposobów odżywiania, które mają na celu redukcje zbędnych kilogramów i poprawę ogólnego stanu zdrowia. Wspólną wadą większości diet jest długi czas oczekiwania na zauważalne gołym okiem efekty. Z natury jesteśmy niecierpliwi, chcemy szybkich i spektakularnych rezultatów. Takie efekty oferuje m.in. dieta kopenhaska. W naszym artykule znajdziesz niezbędne informację o diecie kopenhaskiej, dowiesz się również, czy warto ją stosować i jak wspomóc organizm, aby zdrowo i szybko schudnąć.

Dieta kopenhaska – na czym polega

Dieta kopenhaska to jedna z najbardziej rygorystycznych diet. Charakteryzuje się ograniczoną liczbą węglowodanów i kalorii spożywanych w ciągu dnia. Głównym źródłem energii dla organizmu w diecie kopenhaskiej są białka. Standardowa dieta kopenhaska zakłada spożywanie nie więcej niż 2-3 posiłków i nieprzekraczanie 800 kcal dziennie. Dieta kopenhaska to ogromny szok dla organizmu. Według założeń nie powinna trwać dłużej niż 13 dni, a jej powtórzenie jest rekomendowane nie wcześniej niż 2 lata po jej zakończeniu. Jeśli złamiesz zasady diety, według zaleceń kolejną próbę możesz podjąć najwcześniej po 3 miesiącach.

Podstawowe założenia diety kopenhaskiej:

•      jedz nie więcej niż 800 kcal dziennie

•      3 posiłki dziennie ( śniadanie 8:00-9:00, obiad 12:00-14:00, kolację zjedz do godziny 18:00)

•      stosuj preparaty witaminowe, które uzupełnią niedobory

•      dbaj o nawodnienie, pij minimum 2,5 litra wody dziennie

•      nie podjadaj i ściśle przestrzegaj jadłospisu

•      stosuj dietę 13 dni, po jej zakończeniu stopniowo zwiększaj dzienną kalorykę.

Dieta kopenhaska jadłospis

Jadłospis na diecie kopenhaskiej jest bardzo ograniczony. Nowa dieta kopenhaska obejmuje, takie produkty jak:

•      kawa

•      jaja

•      szpinak

•      pomidor

•      oliwa z oliwek

•      befsztyk wołowy

•      chuda wędlina

•      jogurt naturalny

•      marchew

•      serek wiejski

•      twarożek

•      sałata

•      brokuł

•      chuda ryba

•      pierś z kurczaka

•      grzanki

•      surowe owoce

 

Jak widzisz lista produktów, które będziesz spożywać na diecie kopenhaskiej, jest krótka. Ograniczona ilość produktów i dzienna niska kaloryka sprawiają, że dieta kopenhaska jest niezwykle trudna do utrzymania, tylko nielicznym udaję się wytrwać w diecie całe 13 dni. Jeśli po stosowaniu diety powrócisz do klasycznego odżywiania, efekt JOJO może pojawić się bardzo szybko.

Dieta kopenhaska efekty

Jedynym zadaniem diety kopenhaskiej jest szybka utrata masy ciała. Na próżno szukać w niej wartości prozdrowotnych.  Jakie efekty po 13 dniach diety kopenhaskiej są możliwe?

Według opinii ludzi stosujących dietę kopenhaską, w 13 dni można zgubić nawet 10 kg. Należy podkreślić, że utrata wagi uzależniona jest od wagi początkowej i ogólnego stanu zdrowia przed rozpoczęciem diety. Spore restrykcje kaloryczne pozwalają na efektywną redukcję nadprogramowych kilogramów bez wdrażania dodatkowej aktywności fizycznej, co dodatkowo zwiększa jej atrakcyjność wśród ludzi, niepałających chęcią do ćwiczeń.

Dieta kopenhaska opinie

Dieta kopenhaska jak każda inna ma tylu zwolenników, co przeciwników. Jedni chwalą ją za spektakularne efekty, drudzy przedstawiają ją jako skrajnie niedoborową, porównywalną do niezdrowych głodówek. Jak jest naprawdę? Bez wątpienia, na diecie kopenhaskiej naprawdę można sporo schudnąć, jednak nie jest to dieta dla każdego. Restrykcyjna dieta nie dostarcza odpowiedniej porcji witamin i minerałów, bez suplementów prowadzi do ich sporych niedoborów. Sprawdzając, jakie są opinie ludzi stosujących dietę kopenhaską, można natknąć się na informację o dolegliwościach, które towarzyszą podczas stosowania tego rodzaju diety, np.:

 

•      wahania nastroju

•      problemy z koncentracją

•      omdlenia

•      pogorszenie kondycji włosów, skóry i paznokci

•      bóle głowy

•      zaparcia

•      osłabienie

Stosowanie diety kopenhaskiej, w skrajnych przypadkach może prowadzić do anemii i zaburzeń gospodarki hormonalnej. Przejście na tak restrykcyjną dietę, zalecane jest tylko osobom dorosłym, cieszących się dobrym zdrowiem i brakiem chorób przewlekłych. Diety nie powinny stosować osoby w podeszłym wieku, z chorobami przewlekłymi, kobiety w okresie ciąży oraz karmiące piersią.

Dieta kopenhaska to nie jedyna dieta, która w ekspresowym tempie pomaga w zrzuceniu wagi. Zdrową alternatywą dla diety kopenhaskiej jest 3 dniowa dieta sokowa premium. Dieta sokowa przygotowana jest z myślą nie tylko o redukcji wagi. W kuracji sokowej na równi stawia się efekty redukcyjne i zdrowie. Dieta sokowa to kilkudniowa kuracja w postaci naturalnych, świeżo tłoczonych soków, smoothiesów oraz napojów na bazie wody kokosowej i kombuchy. W odróżnieniu do diety kopenhaskiej, stosując dietę sokową, nie narażasz się na niedobory witamin, jednocześnie skutecznie oczyszczasz organizm. Przewagą diety sokowej nad kopenhaską jest również bogactwo błonnika zawartego w sokach, który pomoże przywrócić prawidłowe funkcjonowanie jelit. Dzięki detoksykacji i bombie witamin zawartej w smacznych sokach zminimalizujesz zmęczenie, które nieodłącznie towarzyszy w trakcie trwania diety kopenhaskiej. Dla osób, które pierwszy raz będą stosować dietę sokową i chcą zrzucić zbędne kilogramy, doskonale sprawdzi się 4 dniowa odchudzająca dieta sokowa. Z kolei dla tych, którzy chcą mieć spektakularne efekty w odchudzaniu i oczyszczaniu organizmu, idealna będzie sokowa dieta 8 dniowa.

Dieta kopenhaska przepis

Dieta kopenhaska ma określony jadłospis, który nie podlega modyfikacjom. Posiłki są proste i szybkie w przygotowaniu.

•      Dzień 1

            śniadanie - czarna kawa z kostką cukru

            obiad - 2 jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, pomidor

            kolacja - befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy i sokiem z cytryny

•      Dzień 2

            śniadanie - czarna kawa z kostką cukru

            obiad - befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy i sokiem z cytryny, surowy owoc

            kolacja - plaster chudej wędliny, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

•      Dzień 3

            śniadanie - czarna kawa z kostką cukru, grzanka

            obiad - szklanka gotowanego szpinaku, pomidor, surowy mały owoc

            kolacja - 2 jajka na twardo, plaster chudej wędliny, 5 liści sałaty z łyżką oliwy i sokiem z           cytryny

•      Dzień 4

            śniadanie - czarna kawa z kostką cukru

            obiad - jajko na twardo, tarta marchewka, mały twarożek lub serek wiejski

            kolacja - pół szklanki kompotu owocowego bez cukru, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

•      Dzień 5

            śniadanie - duża starta marchewka z sokiem z cytryny

            obiad - chuda gotowana lub smażona bez tłuszczu ryba z dodatkiem soku z cytryny

            kolacja - befsztyk wołowy, 5 liści sałaty, 6-8 główek gotowanych brokułów

•      Dzień 6

            śniadanie - czarna kawa z kostką cukru, grzanka

            obiad - gotowana lub duszona pierś z kurczaka, 5 liści sałaty z łyżką oliwy i sokiem z    cytryny

            kolacja - 2 jajka na twardo, duża marchew

•      Dzień 7

            śniadanie – zielona herbata bez cukru

            obiad - pierś kurczaka grillowana lub z piekarnika, świeży owoc

            kolacja – NIC

•      Dzień 8

            śniadanie - czarna kawa z kostką cukru

            obiad - 2 jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, pomidor

            kolacja - befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy i sokiem z cytryny

•      Dzień 9

            śniadanie - czarna kawa z kostką cukru

            obiad - befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy i sokiem z cytryny, surowy owoc

            kolacja - plaster chudej wędliny, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

•      Dzień 10

            śniadanie - czarna kawa z kostką cukru, grzanka

            obiad - szklanka gotowanego szpinaku, pomidor, surowy mały owoc

            kolacja - 2 jajka na twardo, plaster chudej wędliny, 5 liści sałaty z łyżką oliwy i sokiem z           cytryny

•      Dzień 11

            śniadanie - czarna kawa z kostką cukru

            obiad - jajko na twardo, tarta marchewka, mały twarożek lub serek wiejski

            kolacja - pół szklanki kompotu owocowego bez cukru, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

•      Dzień 12

            śniadanie - 1 duża starta marchewka z sokiem z cytryny

            obiad - chuda gotowana lub smażona bez tłuszczu ryba z dodatkiem soku z cytryny

            kolacja - befsztyk wołowy, 5 liści sałaty, 6-8 główek gotowanych brokułów

•      Dzień 13

            śniadanie - czarna kawa z kostką cukru, grzanka

            obiad - gotowana lub duszona pierś z kurczaka, 5 liści sałaty z łyżką oliwy i sokiem z                cytryny

            kolacja - 2 jajka na twardo, duża marchew

Pamiętaj! Po skończonej diecie stopniowo zwiększaj dzienną podaż kaloryczną. W przypadku spożycia zbyt dużej ilości kalorii bezpośrednio po restrykcyjnej diecie mogą wystąpić dolegliwości ze strony układy pokarmowego oraz szybki wzrost masy ciała.

Choć wygląd jest ogromnie ważny, to nawet piękne ciało przy złym samopoczuciu nie sprawi, że będziesz szczęśliwy. Dlatego przy wyborze diet postaw na te, które są nie tylko skuteczne, ale również nie wywołają negatywnych skutków oraz niechcianego efektu JOJO. Choć dieta kopenhaska jest skuteczna i stosowana przez wiele osób, to jednak ma ona wady, o których wspomnieliśmy wyżej. Dlatego postaw na zdrową i sprawdzoną alternatywę diety kopenhaskiej. Wybierz zdrowe soki COLD PRESS dostępne w kuracjach sokowych. Diety sokowe mogą być stosowane przez kobiety i mężczyzn w każdym wieku.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola wymagane

Imię:
E-mail: (będzie ukryty)
Treść:

Kategorie

Popularne